Re: HP4 og ikke-A4-papir

Mogens Jæger skrev:

[ og citerede mig ]

Den virkelige løsning er nok at gøre som du allerede har prøvet:

> Jeg har prøvet 'psresize -Pletter -pA4 in.ps out.ps', men med samme
> resultat. Nogen der har erfaring med lign.?

Men dernæst lige bruge Perl til at fjerne den kommando i
postscript-koden, der fortæller at dokumentet er beregnet til udskrift
på "letter"-papir.

Jeg har desværre ikke de store gaver m.h.t. programmering, så kan jeg lokke en eller anden til at forklare ovenstående nærmere.

Jeg vil gøre et forsøg.

Jeg har prøvet at lede efter de to filer(?) in.ps og out.ps - de eksisterer ikke på mit system (SUSE 8.0).

Det var også bare to tilfældigt valgte navne. Jeg vidste ikke hvad den postscript-fil du ville skrive ud hed, så jeg brugte bare "in.ps" i stedet for. Når du har udført kommandoen (med "in.ps" erstattet med din postscript-fils navn), vil der ligge en ny udgave af filen i "out.ps", hvor siderne er skaleret så de kan stå på A4-papir.

Jeg kan ikke lige huske, hvordan man fortæller en HP-printer hvilket papirformat man ønsker, men med kommandoen:

   egrep -i 'format|letter' out.ps | head

får du nok nogle gæt. Hvis du ikke kender noget til programmering, og ikke kan gætte hvad det er der skal gøres, så send uddata fra kommandoen (der skal højest være ti linier) her til nyhedsgruppen.

Jacob
--
Bruger du Linux? Er du skrevet i mandtal? "Linux Counter":
                     http://counter.li.org/enter-person.html