Re: Opdatering af Kernen i Rh7.x

Thomas J.Sørensen wrote:
> Jeg skal igang med og opdatere hele mit system fra RH.7.2
> og hvordan starter jeg på det.

Hvis du vil updatere alt, så er det letteste at hente/købe
Redhat 8.0 eller en anden relativ ny distribution og installere
den. FTAV bøgerne bør fortælle dig hvordan. Når du installere
får du valget at upgradere en eksisterende installation, husk
dog at tage backup før du begynder!

Det er i princippet muligt at updatere ved at hente en masse
RPM pakker eller tar filer og en ny kernel og alt muligt, men
i praksis og ikke mindst for en nybegynder vil det være totalt
umuligt, fordi mængden af afhængigheder mellem pakker vil være
enorm.

Hvis du kun vil updatere linux kernen i 7.2, så spørgsmålet
hvorfor? If it works don't fix it!

Hvis din mission er noget tredie så fremgår det ikke særligt
tydligt af dit indlæg.

> Resten af Bøgerne er kun tilejnet Experter der mest håber på en Pizza.

Bøgerne er skrevet af Linux brugere. Hvis der er noget der er
uforståeligt, så kan du i sslug.bog påpege det måske vil nogle
ændrer det, eller også kan du selv rette det så det bliver mere
forståeligt (så vil du samtidigt finde ud af hvad det betyder).

--
          Mvh. Carsten Svaneborg
       http://www.softwarepatenter.dk