SV: Perl og MD5 (løst)

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jesper Krogh [mailto:jesper@xxxxxxxx]
Sendt: 21. november 2002 13:22
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: [TEKNIK] Perl og MD5

I sslug.teknik, skrev Dan Mortensen:
>  Jeg har installeret en Mandrake 9.0 idag, og ville teste perlfect 3.30.
>
>  Når jeg indexerer lokale filer virker den fint, men når jeg sætter
>  $HTTP_START_URL til noget, melder den at den ikke kan finde MD5.pm
>  i perl stien.
>  Den ligger da også i et underkatalog :
>  /usr/lib/perl5/5.8.0/i386-linux-thread-multi/Digest/
>  så jeg lavede en ln MD5.pm ../MD5.pm
>
>  Nu melder indexer.pl Can't locate object method "new" via package "MD5",
>  så min perl skal ved vide den kan bruge MD5?
>
>  Inden jeg gætter videre, tænkte jeg at der sikkert er nogle af jer der
> [...]

OK, det forsøgte jeg, installerede den, men uden effekt.

Så kiggede jeg lidt tomt ud i luften.. og fik efter lidt tid øje på min
webmin.
Og klikkede ind under "Others", "Perl Modulus", "From CPAN" og skrev MD5.
2 sek. senere var den installeret, og konfigureret, og nu virker min
Perlfect!

Respekt respekt :-)

Tak for svaret.

/Dan