Re: test. vedr. ops�ing af News-reader i Kde "STOP"

Thomas J. Sørensen <tjs@xxxx> wrote:
> Hej will.

Hej Thomas.

> Jeg dog tillade mig , at sige får jeg eller andre lavet en fejl så må
> i gerne give et link til hvor i fejlen kan rettes i stedet for bare
> brokkerri  !!

Det må du sgu' undskylde det var ikke ment som det helt store brokkeri,
og jeg regnede faktisk med at det var til at regne ud hvad jeg mente.
Grunden til at jeg ikke skrev mere var at man bliver træt af det i
længden når man er tilmeldt mange newsgroups/mailinglists. Du kunne jo
f.eks. have svaret på din tidligere tråd og sagt "Tak for hjælpen nu
virker det", istedet for at bare lave et test indlæg.

Nu når jeg har din opmærksomhed vil jeg da gerne give dig et par gode
råd.

1. Wrap dine linier ved 72 tegn (eller deromkring).
2. Når du svarer på et indlæg så skriv for neden istedet for i toppen,
det gør det lettere at følge tråden.
3. Trim i din besked når du svarer på et indlæg, f.eks hvis svarer på et
indlæg med 10 spørgsmål, og du kun kender svaret på det ene så slet de
andre og evt. overskydende tekst.
4. Hvis dit problem bliver løst så sig tak for hjælpen og skriv hvad der
virkede, på denne måde kan man regne denne tråd for afsluttet og andre
med samme problem kan se hvad der virkede for dig.
5. Skriv et subject der er beskrivende for dit problem istedet for bare
*HJÆLP*, (hvilket du også ser ud til at gøre).

Og vigtigst af alt ingen HTML eller attachments.

Der er sikkert mange meninger om hvad man gør og ikke gør i en ng/ml,
ovenstående er nogle af mine. I sidste ende handler det om sund fornuft,
man sender jo heller ikke en test mail til hele sin addresse-bog for at
se om en ny email klient virker, nok nærmere en til sig selv.

Jeg er udemærket klar over at alle kan begår fejl, når man ikke ved
bedre, og jeg har da også begået mine.

--
will