Spilserver (Counter-strike) stabil nu.

Hej slug

Denne mail hører måske mest hjemme under spil,
men da der ikke er så stor aktivitet der, poster jeg her.

Jeg har tidligere mailet ang. min Counter-Strike server der ikke
ville køre stabilt, jeg forsøgte alt hvad jeg kunne finde ud af, incl
test på både redhat og debian, forskellige kernekompileringer osv, osv.

Dengang var maskinen en P4-1800 512 mb RDram, abit-TH7II bundkort.
Med blot min webserver kørende gik den aldrig ned.
Men med CS-serveren kørende crashede den i snit hver 3-5 dag. weird,
og ikke bare CS-serveren crashede, hele maskinen.

Som det sidste skulle der selvfølgelig prøves på noget andet hardware,
så jeg skiftede til min anden maskine:
AMD thunderbird 1.4, 512mb DDRram, abitKG7-Raid bundkort.
CS-serveren har kørt 1 måned nu uden et glitch, så jeg ved ikke hvad man
kan konkludere.
Det er selvfølgelig muligt at der er en lille defekt  på f.eks det andet
bundkort, men den kunne på den anden side køre klippestabilt blot
CS-serveren ikke var oppe, og selv om jeg pressede den med tonsvis af
kørende programmer, kernekompilering, whatever så gik den aldrig ned,
CS-serveren gjorde åbenbart forskellen.

Så jeg er tilbøjelig til at sige at AMD i alle tilfælde ikke er mindre stabil
end P4, hvis ikke mere.

Nå men pyt med det, skidtet kører nu.

Hilsen Jan

Follow ups