MPlagyer virker ikke efter hensigten.

Hej SSLUG.

Jeg kan ikke få MPlayer til at virke efter hensigten.

Jeg har installeret .rpm -pakker til min RedHat 7.3 maskine.

Følgende er installeret uden problemer.

mplayer-0.90pre9.20021104-1.i386.rpm
mplayer-common-0.90pre9.20021104-1.i386.rpm
mplayer-font-iso1-1.0-1.noarch.rpm
mplayer-skin-1.0-2.src.rpm

Jeg kan godt MPlayer til at afspille en mp3, men den vil ikke spille en
mpg.

Den kommer med en melding når jeg starter en mp3:(Den afspiller fint nok)

CPU: Intel Celeron Covington/Pentium II Deschutes,Tonga/Pentium II Xeon
(Family:
 6, Stepping: 2)
CPUflags:  MMX: 1 MMX2: 0 3DNow: 0 3DNow2: 0 SSE: 0 SSE2: 0
Compiled with RUNTIME CPU Detection - warning, it's not optimal! To get
best per
formance, recompile MPlayer with --disable-runtime-cpudetection
Reading /home/kresten/.mplayer/codecs.conf: can't open
'/home/kresten/.mplayer/c
odecs.conf': Ingen sådan fil eller filkatalog
Reading /etc/mplayer/codecs.conf: 44 audio & 110 video codecs
font: can't open file: /home/kresten/.mplayer/font/font.desc
Font /usr/share/mplayer/font/font.desc loaded successfully! (206 chars)
Failed to open /dev/rtc: Enheden eller ressourcen optaget (mplayer should
be set
uid root or /dev/rtc should be readable by the user.)
Using usleep() timing
Can't open input config file /home/kresten/.mplayer/input.conf : Ingen
sådan fil
 eller filkatalog
Input config file /etc/mplayer/input.conf parsed : 50 binds

Det er den samme melding jeg får når jeg prøver en mpg-fil. Der sker bare
ikke noget.

Venlig hilsen Kresten Buch