.Xdefaults bliver ikke "udført"

Hejsa

Jeg sidder og vil gerne ændre mine fonte i emacs og fandt på google ud
af det det gøres via .Xdefaults. Jeg kan bare ikke få nogen effekt ved
at ændre noget i den fil, som ser således ud:

---------
! Parts (C) 1996 By Greg J. Badros <gjb@xxxxxxxxxxx>
! You may use this file as specified under the GNU General Public
License

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
! emacs, xemacs

emacs*Background: DarkSlateGrey
emacs*Foreground:  Wheat
emacs*pointerColor:  Red
emacs*cursorColor: Cyan
emacs*bitmapIcon: on
emacs*geometry: 90x7

emacs.font: fixed

Fx har jeg selv sat den latterlige 90x7 geometri, men der sker ingen
ting. Hvad kan jeg mangel at gøre? Den er +x'et og jeg har både prøvet
at logge ud, genstarte X og genstarte hele maskinen... Skal det fx stå
(eller ikke stå) noget bestemt i .emacs eller et andet sted for at
.Xdefaults har nogen effekt? Jeg kører debian med icewm.

--
peace, love & harmony
Atte

Follow ups