Re: Postfix paranoia

On Sat, 7 Dec 2002 16:30:48 +0100 (MET)
Christian Jul Jensen <julle@xxxxxxx> wrote:

> Hej
>
> Jeg har lige (på den hårde måde) fundet ud af at postfix har sine egne
> resolv.conf og timezone (og sikkert flere) konfigurationer. Det synes
> jeg måske er lidt over-paranoidt. Kan postfix konfigureres til at
> bruge de globale filer?

Årsagen hertil, er at ved f.ex. RedHat kører flere af postfix's dele
under et chroot - og de kan dermed ikke tilgå filerne i /etc og skal
derfor have en egen kopi. Postfix skulle gerne ved hvert startup skrive
i mail-loggen at der er filer der ikke stemmer overens længere, og
ligeledes vil en postfix check melde sådanne ting ud.

>Eller findes der en eller standard-måde at holde de lokale
> filer a jour på?

kender ikke til nogen standard måde - man kan skrive et script der kører
postfix check - og sørger for at nødvendige filer er kopieret over -
eller bare kopierer alle filer der ligger i /var/spool/postfix/* fra /
til /var/spool/postfix.

sådan noget som det her burde virke:
NB. UAFPRØVET - TEST FØRST!

for i in $(find /var/spool/postfix . -type f);do cp -f $(echo $i | sed
-e's/\/var\/spool\/postfix//') $i;done

Du kan evt. teste det, ved at erstatte cp med "echo kopier" - og se hvad
den vil gøre.

[SNIP]

--
Regards,
Klavs Klavsen

--------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - Open Source Consultant
            klavs@xxxxxxxxxxx - http://www.EnableIT.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = 2873 188C 968E 600D D8F8  B8DA 3D3A 0B79 7E06 3C62
Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for.
						 -- unknown