Re: ssh "auto-login" problemer

Ja, det har jeg - jeg tror nok det er en dsa nøgle. Men nøglen har
naturligvis password - sagen er bare den at jeg gerne vil have at min
maskine gemmer det password...

Christian

Jon Bendtsen <bendtsen@xxxxxxx>
14-12-2002 09:22
Please respond to sslug-teknik

        To:     sslug-teknik@xxxxxxxx
        cc:     (bcc: Christian Gravgaard/Admin/DOM)
        Subject:        Re: [TEKNIK] ssh "auto-login" problemer

On Sat, Dec 14, 2002 at 02:15:37AM +0100, Christian Gravgaard wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg har nogle problemer med at få min ssh til at "beholde" kodeordet til
> krypteringsnøglen.
>
> Sagen er den at jeg har 2 servere der skal stå og syncronisere diverse
> biblioteker. Det gør jeg via rsync og ssh.
>
> MEN når min server starter op, skal cron jo bare gå igang med -
periodevis
> - at køre rsync kommandoerne. Men min ssh vil ikke beholde kodeordet til
> krypterings-nøglerne efter jeg har genstartet. Og det bryder cron sig
ikke
> [...]

Har du lavet en rsa, dsa, eller rsa2 nøgle ?? uden password ?

JonB