Re: Videotilslutning til Hauupauge Wintv PVR

Anders Bruun Olsen wrote:

> Jeg har undersøgt lidt, og da WinTV-PVR er baseret på et Brooktree 878
> chipset burde TV-visningsdelen virke fint i linux, men ifølge
> http://pvr.sf.net virker MPEG-2 encoderen endnu ikke.. det er noget møj
> da det er en af de største årsager til at købe sådan et kort!

Ja, det er også min grund til at købe kortet. Jeg var helt opmærksom på at der var et problem med MPEG-2, men jeg håber på at der bliver udviklet en linuxdriver. Indtil da affinder jeg mig med at bruge MSwindows; selvom jeg har en hurtig CPU (2 GHz) og en SCSI-disk tror jeg at en TV-capture belaster så meget, at det alligevel vil være usikkert at arbejde med andre ting samtidigt. Med hensyn til driverudvikling ser det for mig ud som http://pvr.sf.net er gået i stå, hvorimod der synes at være mere aktivitet på
http://www.shspvr.com/forum/viewforum.php?f=26

Mvh
Jørgen Heesche