Re: scanner - hvad kan anbefales

2) SCSI/USB2.0/USB1.1/Parport ?? Hvad er dit behov. Skal du scanne ind en gang om ugen, må det siges, at være ligemeget med hastigheden. Personligt vil jeg dog holde mig til USB, da a) SCSI kræver et kort i maskinen b) parport ikke er billigere, men langsommere c) nye USB scannere strømfødes via USB porten, hvorved der spares en ledningsforbindelse.

Ikke alle
Jeg købte en Epson 2450 Photo - den har intern strømforsyning, men selvfølgelig også et større strømforbrug, da lyset til skanning af transparenter sluger en del. Hvis det drejer sig om at være sikker på at scanneren virker under Linux, bør man vælge en SCSI, men der er også mange USB scannere der er understøttet - se: http://www.mostang.com/sane/sane-supported-devices.html for en komplet liste. Til EPSON scannere findes også et program, der så vidt jeg kan se er udviklet af EPSON selv, adressen er: http://www.epkowa.co.jp/english/linux_e/lsd_e.html hvor der også findes programmer/drivere til nogle af deres printere.
Generelt kan EPSON anbefales, da de støtter Linux ret åbent.

mvh mogens