Re: Postfix og brugere

On Tue, 17 Dec 2002 22:10:33 +0100
"Christian Treldal" <chris_t@xxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Hej
>
> Jeg har oprettet nye brugere på min postserver og har fået følgende
> fejlmeddelse
>

> Warnings
> --------
>   postfix-script
> 	    3   /var/spool/postfix/etc/passwd and /etc/passwd differ
> kan det være rigtigt at man selv skal kopiere /etc/passwd hvergang man
> opretter brugere eller brugerene ændrer password (hvis man kan få dem til
> det). Jeg har prøvet med postfix reload; men det hjalp ikke. Der må da
> være en metode så dette system passer sig selv.

Det er fordi en del af postfix kører i chroot-jail af sikkerhedsårsager.
Det kan du vist godt fjerne men det kan ikke anbefales. Det er i øvrigt
kun password filen, hvor der ikke er nogen password;-), så der sker ikke
noget ved at brugerne ændre deres password, den ændring finder sted i
/etc/shadow.

--
Poul-Erik Andreasen