mkisofs pipe til cdrecord kun muligt som root?

Jeg sidder og eksperimenterer med mkisofs og cdrecord da jeg er blevet
tilstrækkeligt træt af diverse GUI cd-brændings-applikationer til at jeg
ikke gider bruge dem længere.

En ofte set tidssparer er at pipe mkisofs output direkte ind i cdrecord, så
det ville jeg selvfølgelig også. Jeg får blot ikke lov til det som
almindelig bruger, kun som root. Hvad kan årsagen være til det, når jeg i
øvrigt sagtens kan bruge både mkisofs og cdrecord hver for sig som
almindelig bruger?

Den kommando jeg forsøger at bruge er:
dt:~ # mkisofs -r -J ./FFN | cdrecord speed=4 dev=2,0,0 -

Det sidste jeg ser når jeg forsøger at bruge kommandoen som almindelig
bruger er:
cdrecord: WARNING: Total disk size unknown. Data may not fit on disk.
Starting to write CD/DVD at speed 4 in real TAO mode for single session.
Last chance to quit, starting real write in 0 seconds. Operation starts.
cdrecord: Premature EOF on stdin.
cdrecord: Input buffer error, aborting.

--
Med venlig hilsen / Best regards