Re: til Gentoo brugere

On 20 Dec 2002 12:52:30 +0100
Kim Nielsen <knielsen@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Hvis det kun er de 3 pakker kan du bare emerge --oneshot
> /var/portage/... det har jeg gort i flere måneder da gphoto2 ikke
> virkede med mit kamera

problemet her, er så bare at så får jeg ikke automatisk foreslået
opdateringer til programmerne længeere, da de så ikke optræder i world
filen :(

og da det drejer sig om 10-20 programmer
(gnupg,rrdtool,mozilla,galeon,dillo,nvidia-kernel,nvidia-glx, div.
dependencies etc. etc.) så er det ikke fedt at skulle sidde og kigge
efter om der er kommet nye ebuilds :)

Der er dog en måde som skulle være noget med at rette i en fil i
/etc/make.profile/.. kan ikke lige finde postet. den blev dog desværre
overskrevet ved rsync, men så kunne man lave et lille script der
kopierede den ind igen.
i denne fil kunne man f.ex. skrive:

>=net-www/mozilla/mozilla-1.2
så ville portage kun komme med updates større end denne version.

[SNIP]

--
Regards,
Klavs Klavsen

--------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - Open Source Consultant
            klavs@xxxxxxxxxxx - http://www.EnableIT.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = 2873 188C 968E 600D D8F8  B8DA 3D3A 0B79 7E06 3C62
Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for.
						 -- unknown