Re: Geforce4 MX440?

On Fri, Dec 20, 2002 at 12:53:58 +0100, Atte André Jensen wrote:

> Jo, hvis jeg kører 1280x1024 i 16 bit farver virker opdateringen
> rimeligt flydende, når fx et vindue tegnes mærker man ikke at der tegnes
> oppefra og ned.
>
> Nu er jeg så i 1600x1200 i 24 bit, og udover at der er en irriterende
> vandret flimren til højre for opdaterede områder (især hvis jeg trækker
> vinduer) foregår opdateringen flydende i ordets egentlige betydning.
> Vinduer gentegnes mærkbart oppefra->ned.

det kan være graffikkortet, men med 1600*1200 i 24 bit
kan du jo omregne datamængden der skal flyttes (sikkert 32 bit kommandoer
på bussen)
Jeg antager at du har testet med andre windowsmanagere som fvwm2
og sikret dig at det ikke er windowmanageren der er delvist årsag
til problemet (og din langsomme CPU).
(KDE mv. er ganske tunge på en K6-2/300!)

> En løsning (på nuværende grafikkort) kunne være at skifte mellem
> bitdybder ved <ctrl>+/-, men det kan man vist ikke, vel?

ikke så vidt jeg ved.

> Hmm, det er naturligvis meget muligt. Det er et eller andet gammelt ASUS
> bundbort med K6-300. Please sig jeg skal ha' ny computer i julegave :-)

Jeg har også en K6-2/300 med et nyere vistnok Geforce GX2?
(billigt udsalgstilbud i sommers, og det virker med TV-kortet
 hvilket det gamle kort ikke gjorde)
Jeg har ikke prøvet mere end 1280x1024/24 bit, da min skærm
ikke kan mere en dette. (men 1280x1024/24 virker ok hos mig)

Hvis problemet er CPU/langsom maskine, så er det en rimelig
standard ATX kasse, så kan løsningen også blive
at købe et brugt (men hurtigere) ATX-bundkort/CPU, og udskifte
med dit gamle bundkort.
(se dk.marked.edb og dk.marked.edb.buundkort+cpu )

--
mvh Frank Damgaard  |