Re: Pakke .src.rpm ud uden RPM

Kim Johansen wrote:
> Hej,
>
> Jeg sidder med ppp-2.4.1-3mppe.i386.rpm men sidder ikke på et system
> med rpm systemet installeret, så jeg har søgt efter sourcekoden. Men
> det nærmeste jeg kan komme frem til er: ppp-2.4.1-3mppe.src.rpm.
>
> Er der nogen måde jeg kan pakke den uden uden at skulle installer
> rpm?
Prø at se om du har rpm2tgz eller rpm2cpio på dit system. De konverterer
en rpm fil til enten hhv. et cpio-arkiv eller et tar(gz) arkiv Det kan så pakkes ud og bruges som du måtte ønske.

Det er nok smart lige at tage et kig på indholdet før udpakningen, rpm arkiver har det med at lægge ting i usr, etc osv.
Evt. pak ud i et separat katalog.

MVH
--
Jon Svejgaard