Re: Port konflikt ! Ups !!

Ja ups sorry !!  :-( . mailen er jo mest stilet til
Frank Damgaard: Det er jo stadig Jul m. gæster osv. her.

Jeg er så heldig , at sådan en erfaren og dygtig  Mand
afser lidt  tid til at svare på mine mails , så sorry der kom en fejl mere , men de ting vi sludre om  !!   :-)

~/klip/~
> (og pas på med statisk elektricitet der kan ødelægge

Ja , jeg gør simpelhen det , at sikre mig med en jordforbindelse
for
at undgå problemet.

> BIOS er den del der håndterer opsætning og indstilling diverse
> dele, bla. chipsættet, på bundkortet. Det er normalt ikke
open-source.

Takker for svaret udaf Din erfaring. Det er åbenbart som jeg
tænkte omkring BIOS og open-source der.

> Start med at liste de funktioner som bundkortet skal have,
> og ikke have (som med/uden onboard lydkort, antal PCI slots,
> med/uden onboard grafik, atnal USB stik, CPU type, .....)

CPU type  ???  Er det i forhold til redigerings mulighedder
eller ??
Jeg var de ikke klar over der er flere CPU typer !?.

> Har de sidste 8 år  været ganske tilfreds med Asus bundkort.

Asus bundkort. Det kigger jeg på :-)

Hmm. Den pc vi har bestilt er en nyeste udgave af Pc. Amitec -
Windåse XP til 14.000.- kr for systemenheden alene.

Længe ( 3-4 år ) har jeg jo brugt tiden på , at installere i den
bedste rækkefølge
med henholdsvis Linux og Windows osv. disk partioner og alt det
der
Kort håntering  mv. opsætning af et stabilt system.

Meningen er så jeg vil købe et godt  Bundkort og kabinet , også
samle tingene
i en større enhed med flere.  3 diske. 2 toaster , en på 74 min
og en på 80 min
DVD og alm cd-rom drev. 2diskette-drev mv. Altså en maskine hvor
det forhåbenlig bliver rimeligt
økonomisk , at udskifte forælede dele lidt efter lidt.

Surt Konen hældte øl i min min Pc. Men samtidig , så er det
personligt glædeligt da jeg får en
Pc mere i hænde. Jeg sætter også straks en sikring-dåse sammen ,
så et keybort aldrig igen
vil kunne lave nogen skade v. uheld som kaffe i tastaturet mv.
korslutning.

Men jeg  har aldrig før selv oplevet et totalt crash i hardware
, så det har da været nogle lærerige
dage. Hustruen kan så ærge sig over nogle få procenter af hendes
arv går til hun var skøre i bolden
end hun plejer :-(

Med Venlig Hilsen
Thomas aka Myst...