Fra: Preben Mikael Bohn [mailto:preben@xxxxxxx]
Sendt: 2. januar 2003 20:50
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: RE: [TEKNIK] Træ-struktur i SQL?

> Normalt laver man vel bare en træstruktur ved hjælp af en fremmednøgle
til
> primærnøglen i samme tabel. F.eks. forælde->børn->børnebørn->osv.
[snip]

Ja, du har nok ret i at det gøres nemmest ad-hoc ved små problemer (og
det er
dette :-)).

Nu er det så et lidt andet spørgsmål: Jeg ved ikke hvor mange knuder én
knude
skal kunne pege på, så hvordan kan jeg (og kan jeg overhovedet?) lave en
variabel felt-størrelse i en SQL-tabel?

Jeg kunne selvfølgelig nøjes med kun at pege "opad" i træet men så tror
jeg at
det vil kræve unødvendigt lang tid at rekonstruere et træ fra toppen af
(der
skal være ca. 1000000 træer hver med størrelse ~20).

Med venlig hilsen Preben

--
Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive.