Photo CD konvertering

Hej alle experterne

Jeg har en cdrom med billeder.
Jeg har kopieret billederne til  /home/jk/pictures/org

I mappen /home/jk/pictures/org er der et antal billeder
(ca. 36) i jpg format, billederne har en opløsning på
1400 x 2100 pixel.
filerne har navnene 001 - 002 - 003 - 004  osv til 036

Jeg har behov for at convertere billederne til andre
opløsninger så der efter konverteringen findes følgende mapper:

      Mappenavn                      Opløsning
      ---------                      ---------
  /home/jk/pictures/tiny            64 x    96
  /home/jk/pictures/thump          128 x   192
  /home/jk/pictures/small          256 x   384
  /home/jk/pictures/medium         512 x   768
  /home/jk/pictures/large         1024 x  1536
  /home/jk/pictures/exlarge       2048 x  3072

Er der en der har prøvet dette før eller noget lignende.
Jeg forestiller mig at man med et shell script kan løse opgaven.
Hvilken billedbehandlingsprogram er egnet til dette ?

På fohånd tak for hjælpen.

Mvh. Jørgen

Follow ups