Re: SSH uden adgangskode?

Hej,

> Det er sikkert her det går galt.  Der bør aldrig være andre
> end brugeren selv, der har lov til at læse "${HOME}/.ssh".
> Og det gælder også for "root".  Prøv at se om:
>
>     chmod go-rwx /root/.ssh
>
> ændrer på tingene.

Det gør det ikke. Logger jeg på maskinen ude i byen via VNC, kan jeg
logge på herhjemme uden passwd. Den anden vej virker det ikke endnu :-)

Har jeg forstået det rigtigt når jeg kopierer således?
På hjemmecomputeren:
Efter oprettelse af nøglerne, uden passwords, fremkommer id_rsa og
id_rsa.pub i min /root/.ssh mappe.
id_rsa.pub kopieres nu til computeren ude i byen og omdøbes i samme
åndedrag til authorized_keys og smides i /root/.ssh der.

Det samme gentages på fjerncomputeren. Som også kopierer sin
id_rsa.pub til /root/.ssh/authorized_keys på computeren herhjemme.

Ved at tjekke filerne kan jeg se de er korrekte kopierede.

Er jeg helt gal på den?
Jeg forstår ikke at det kun virker den ene vej. Det er forskellige udgaver
af
SSH, men det skulle vel ikke betyde noget.

Et lille NOVICE spørgsmål.
Kan jeg blot kopierer /etc/ssh mappen, samt oprette .ssh, til en computer
uden SSH installeret, og så er det det?

Venlig hilsen Jan Jensen