Re: Flere domæner på postfix server

Christian Treldal wrote:
Hej i gruppen, godt nytår.

Jeg har nu i dagevis læst manualer uden rigtigt at få svar på følgende
(simple) såørgsmål:

Jeg har en fungerende postserver taarnkammeret.dk, som jeg gerne vil have
til at hoste foo.dk og foo.com, brugerne fo de 3 domains må gerne være de
samme. Jeg er klar over at jeg skal ud i noget Virtual; men behøver det
virkeligt at være så kompliceret, som det ser ud til i dokumentationen på
postfix.org.

Jeg håber at der er en der har den simple løsning.

Det er ret simpelt!
Løsningen står i en af sslug-bøgerne - systemadmin tror jeg nok det er.

Jeg har selv en løsning, hvor virtual indeholder:
--------
domæne1.dk anything
@domæne1.dk ean
root@domæne1.dk root

domæne2.dk anything
@domæne2.dk @domæne1.dk
--------
domæne1 og domæne2 udskifter du selvfølgelig :-)

Konfigurationen her sender alt til brugeren ean, pånær det der er adresseret til root, som går til root.

Efter ændringer i /etc/postfix/virtual husk:
postmap hash:/etc/postfix/virtual

Desuden skal main.cf indeholde
--------
virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual
--------
reload postfix:
/etc/rc.d/init.d/postfix reload

Med venlig hilsen