Re: variabler i crontab

On Wed, 8 Jan 2003 14:18:26 +0100
"Klaus S. Madsen" <sslug@xxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Hov? Er det i crontabben du arbejder?

Det nævnte jeg fra starten af :)

> For der kan du ikke være sikker på at du er i shell-sammenhæng, og så
> kan det være derfor at din `/bin/date` ikke bliver expanded.
>
> Prøv evt. at sætte /bin/bash -c "det der skal udføres" ind på den
> linie i din crontab. Så er du ihvertfald sikker på at du kører i en
> shell.

Hvordan vil det se ud i crontabben? således at jeg får en $DATE variabel
jeg kan bruge senere i crontabben.

Indtil videre har jeg bare lavet et script crontabben kalder - det
kalder så videre baseret på indput fra $1.

--
Regards,
Klavs Klavsen

--------------| This mail has been sent to you by: |------------
              Klavs Klavsen - Open Source Consultant
            klavs@xxxxxxxxxxx - http://www.EnableIT.dk

    Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = 2873 188C 968E 600D D8F8  B8DA 3D3A 0B79 7E06 3C62
Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for.