Re: Igang med squirrelmail

In <1042055951.2662.192.camel@localhost.localdomain> Rune Zimmermann <rune@xxxxxxxxxx> writes:

>Jeg har installeret squirrelmail fra RPM på min RH8, men er rendt ind i
>det problem at den guide der ligger på squirrelmail.org forudsætter at
>man installerer fra source.
>Den snakker i hvertfald om en perl-fil man skal køre for at konfigurere,
>men den findes åbenbart ikke i rpm-distributionen.

Heller ikke i /usr/share/squirrelmail/config/conf.pl ?

>Jeg har til gengæld fundet en config.php der var lagt i
>/etc/squirrelmail/.
>Skal den ind i min dokument root i apache og køres?

Nej.Squirrelmail læser den selv, når du loader login-siden.

>skal den evt. editeres?

Ja, men det er nemmere at gøre det med conf.pl scriptet.
Og det er også med i rpm-pakken:

$ rpm -qlp squirrelmail-1.2.7-4.noarch.rpm |grep conf.pl
/usr/share/squirrelmail/config/conf.pl
$
--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>