IDE og scsi-emulering

Hej,

Jeg har både en almindeligt IDE cdrom-drev (hdc) og en IDE-brænder (hdd).
For at få brænderen til at virke har jeg compilet SCSI-emulering ind i
kernen, hvilket virker fint. Men jeg ønsker ikke at mit første cdrom-drev
skal bruge emuleringen men bare opfattes som almindeligt cdrom-drev, så
hdparm stadig kan bruges.

Jeg har stadig ATAPI support for cdromdrev med i kernen og tilføjet
(hdd=scsi) til bootparameterlisten, men begge drev opfattes som SCSI-drev.

Nogen gode ideer til hvordan første drev bliver et ide-drev igen, eller
hvordan man kan benytte hdparm alligevel?

Mvh, Niels Sandmann

Follow ups