Re: Laptop med ekstern skærm

Mads Bondo Dydensborg wrote:
On Tue, 14 Jan 2003, Rene Brask Soerensen wrote:

Jeg har fundet en beta-løsning hvor jeg definere to "Monitors" i XF86Config. Der er bare den udlempe at jeg manuelt, i XF86Config,ændre hvilke "Monitor" der benyttes...

ALtså søger jeg en måde hvorpå jeg kan undgå, at skulle skifte mellem de to skærme ved at ændre i XF86Config.

Ja, du kan konfigurere flere layouts, jeg har f.eks. :

Section "ServerLayout"
    Identifier "layout1"
    InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
    InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
    InputDevice "Mouse2" "SendCoreEvents"
    Screen "screen1"
EndSection

Section "ServerLayout"
    Identifier "layout2"
    InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
    InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
    InputDevice "Mouse2" "SendCoreEvents"
    Screen "screen2"
EndSection

Så kan du vælge et andet layout ved opstart af XFree86 - læs om det i man siderne!

Mads

Takker ;) Så var jeg på rette spor...

Nu kunne det jo være lidt interessant, hvis man kunne få den til at probe efter hvilke Monitor der benyttes, og derefter starte med det rigtige Layout... Eller hvertfald på anden måde undgå, at skulle starte XFree86 op manuelt...

/Rene