*Komplet* backup af alt

Hej

I f.eks. Oracle bruger man denne før backup:

# skal matche med select tablespace_name from dba_tablespaces
alter tablespace <xxx> begin backup;

Og efter backup:

alter tablespace <xxx> end backup;

Med disse kommandoer sikrer man sig at Oracle-basen ved at det bliver
backuppet.

Det kan også anbefales at exportere basen før backup.
Dermed har man altid et dump der kan importeres på andre maskiner.

Med venlig hilsen

Frank Larsen
KIMIK IT
PO Box 740		Mailto:fl@xxxxxxxxxxx