Re: Hastigheds problemer

On Tue, Jan 21, 2003 at 12:51:56PM +0100, Anders Thorsby wrote:
> Så jeg lagde den i baggrunden, men måtte til slut konstatere at den
> havde været meget længere om opgaven og jeg regnede en
> gennemsnitshastighed ud til 5 MB/s og det er altså for langsomt. Jeg
> prøvede med en helt simpel cp, samme hastighed.
> SMB-protokollen er noget skrammel, men så dårlig er den trods alt
> heller ikke.
SMB er ret skidt... På et 100MBit net kommer den sjældent over 20%
udnyttelse af båndbredden (ca. 2MB/s). Så 5MB/s er da ret godt :-)

> FTP giver samme latterlige hastigheder.
Det tyder jo altså på at det er nettet der er problemet (alt efter
hvilken FTP-server du har brugt på Windowsen). Dvs. det kunne være at
Windows driveren til Gigabit kortet ikke spiller. Jeg ville nok prøve at
finde et eller andet der kunne teste overførselshastigheden imellem
Linux og Windows, for at sikre at det rent faktisk kan komme i nærheden
af de 80MB/s som det skulle...

Du kunne evt. også forsøge at sætte en rsync daemon op på Windows boksen
(mon ikke du kan gøre det via cygwin). Jeg ved ikke om det ville give
bedre performance (det vil det nok ikke, hvis FTP også er pisse sløvt),
men så slap du da uden om SMB-protokollen.