Re: Hastigheds problemer

Quoting "Klaus S. Madsen" <sslug@xxxxxxxxxxxxxxxx>:
> SMB er ret skidt... På et 100MBit net kommer den sjældent over 20%
> udnyttelse af båndbredden (ca. 2MB/s). Så 5MB/s er da ret godt :-)
Hehe :-)
288 MB flyttet over netværk på 12 sekunder (24 MB/s). Bare lige en hurtig test
fra Windows til Windows. SMB ER noget skidt, men ikke så skidt. Og FTP har
ligende dårlige hastigheder.

> Det tyder jo altså på at det er nettet der er problemet (alt efter
> hvilken FTP-server du har brugt på Windowsen). Dvs. det kunne være at
> Windows driveren til Gigabit kortet ikke spiller. Jeg ville nok prøve at
> finde et eller andet der kunne teste overførselshastigheden imellem
> Linux og Windows, for at sikre at det rent faktisk kan komme i nærheden
> af de 80MB/s som det skulle...
Netkortene er Intel Pro gigabit kort, og de er testet via netperf under Windows
til 55 MB/s. Under Linux med dd og netpipes til 82 MB/s (det siger jo så lidt
om Windows...men ikke nok til at understøtte mine problemer)
Nogen ideer til hvordan jeg kunne teste det? Har prøvet at flytte store filer
via FTP. Giver samme ringe resultater. Jeg vil selvfølgelig ikke afvise at det
er en ringe FTP server jeg har fundet. På Linux som er klienten brugte jeg lftp
og den havde CPU forbrug på omkring 30-40%. Windows serveren på omkring 10-20%.

Nu prøvede jeg lige som en test, at forbinde mig med en Windows FTP klient til
Proftpd serveren på Linux boxen og hente en 1GB fil genereret ud fra en dd
af /dev/zero. Det resulterede åbenbart i at maskinen crashede!! Har ihvertfald
mistet netværksforbindelsen til den...
Nu bliver jeg for alvor foruroliget! :-(

> Du kunne evt. også forsøge at sætte en rsync daemon op på Windows boksen
> (mon ikke du kan gøre det via cygwin). Jeg ved ikke om det ville give
> bedre performance (det vil det nok ikke, hvis FTP også er pisse sløvt),
> men så slap du da uden om SMB-protokollen.
Det har jeg også haft i tankerne...men at FTP var lige så sløvt, henledte lidt
tanken på at der måske var andre problemer.

--
regards
Anders Thorsby