Re: modprobe/kerne 2.4.19

On ons, 2003-01-22 at 22:58, Anders Sønderberg Mortensen wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg har lige compilet kerne 2.4.19 på et Debian OS. Men jeg bliver ved med
> at få følgende fejlmeddelse i sysloggen:
>
> modprobe: Can't locate module char-major-6
>
> Er der nogen der har set den fejl før?
>
> --Anders

Det tyder på problemer med at finde modulet til at håndtere print via
parallelporten.

Står der noget i /etc/modules.conf á la:

alias char-major-6 lp

Har du enabled print via parallelporten i opsætningen af kernen. Søg
evt. efter modulet lp.o:

find /lib/modules -name lp.o -print

Der skulle så gerne under kataloget til din 2.4.19 kerne være en lp.o,
ellers skal du enable over oversætte igen....

/Reiche