Re: dhcp-client /etc/resolf.conf

In <b0ookb$i0r$2@xxxxxxxxxxxxx> Jesper Krogh <jesper@xxxxxxxx> writes:

>Jeg benyttes p.t. dhclient som dhcp-client, men den overskriver
>/etc/resolv.conf med de oplysninger den får fra dhcp-serveren, det vil
>jeg gerne have den til at lade være med, er der nogle der har et godt
>forslag til hvordan man får den til det?

Du laver en /etc/dhclient.conf. Min indeholder bl.a.:

   # We dont want no steenking TDC DNS info here ...
   supersede domain-name "hswn.dk";
   supersede domain-name-servers 172.16.10.1;

og så bliver min /etc/resolv.conf godt nok gen-skrevet, men
med det indhold jeg vil have. Du kan også vælge at tilføje
dine egne DNS servere før eller efter dem, du får via DHCP.

"man dhclient.conf" fortæller alt om hvad du kan lægge i den fil.

--
"Hun svarede jo ikke på spørgsmålet!!" - Kristian Vilmann

Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>