Re: Lidt mere apache og virtualhost

On Thu, 23 Jan 2003 12:33:00 +0100, Rune Zimmermann wrote:

> Jeg kan ikke få apache til at æde mine virtual hosts. Det burde da
> ellers være simpelt nok..:-)
>
> Det er meningen at min server skal tage mit alm. domæne og mit
> testdomæne. spiffer.dk er ikke redeligeret endnu. <snip>
> NameVirtualHost *
>
> <VirtualHost *>
Jeg gætter på, at du har placeret din webserver bagved en nattet
router/firewall. I dette tilfælde skal du have apache til at resolve
på IP, og ikke på dine virtuelle domæne navne. Prøv derfor:

NameVirtualHost <din maskines interne IP>

<VirtualHost <din maskines interne IP>>
	ServerName spiffer.dk
	ServerAlias www.spiffer.dk
	..
	..
</VirtualHost>
Læs mere her:
http://httpd.apache.org/docs/vhosts/name-based.html

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Kunne du tænke dig at lære Python? Så deltag i vores studiekreds.
Se mere her: http://www.datanom.net/python