Re: problemer med ø ved smbmount

Mogens Kjaer <mk@xxxxxx> writes:

> Mogens Kjaer wrote:
>
> Laver jeg et share på en win98 maskine,
> og mounter det på en rh80 maskine vha. (én linie):
>
> smbmount //testmaskine/share /mnt/share/ -o
> codepage=cp850,iocharset=iso8859-1
>
> så bliver æøå rigtigt begge veje, altså jeg kan
> lave en touch /mnt/share/linuxæøå fra linux,
> og en mkdir c:\share\winæøå fra win98, og
> der vises korrekt æøå både i windows explorer
> og i "ls /mnt/share".
>
> Tankevækkende. Jeg tror stadigvæk, at der er
> noget der skal sættes anderledes op i w2k.
>
> Mogens

Ja jeg er ved at begynde at tro dig... Jeg har også fået den til at
genkende æon hvis det er indeholdt i navne oprettet fra linux boxen.

Jeg har fundet ud af at der benyttes en systemlocale=0406 på windows
klienterne her på stedet. Dette, går jeg ud fra, svare til $LANG -> dansk.

Endvidere har jeg snakket med vores server-afdeling (kunne ligeså
godt havde snakket med en lukket dør). De siger at der kan ikke
optages denne form for codepage indstillinger på en MS filserver (bla
bla...). Ja jeg er ved at give op i denne sag...

/Rene