Server and gateway-problem

Jeg har en box, der kører e-smith som server and gateway. I
version 5.5, der var baseret på Redhat 7.1, kørte tingene temmelig okay.
Efter update til 5.6 (Redhat 7.3 og dermed Linux kernel 2.4) er tingene gået
i smadder.

Boxen vil gerne være Internet-server, og den svarer noget så nydeligt på
både web, smtp og POP3 på eth1, der er forbundet med internet-routeren.

Eth0, der går i switchen til lokalnettet svarer imidlertid slet ikke.
Hverken på ping eller noget som helst.

~/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 ser umiddelbart ud som den skal (og
det gør ~/ifcfg-eth1 også).

Det undrer mig dog, ifconfig eth0 giver flg. linie (ud over dem, der også er
på eth1): "Ethertalk Phase 2 addr: 65280/243". Jeg aner ikke, hvad det
betyder, og/eller gør godt for, og jeg har ikke bedt om noget, der ligner
sådan noget...

Der ser heller ikke ud til at være noget, der kan lave numre i ~/rc.local.

Hvis jeg i admin konsollen bytter rundt på de to NICs og derefter også
bytter rundt på netkablerne, så virker den stadig på Internet, men ikke på
LAN.

Begge NICs er altså oppe og tilsyneladende okay med de rigtige drivere og
alt muligt. Det er bare kun det ene, der vil lege med...

Hjælp!

Med venlig hilsen

Bernt Hertz Jensen

e-mail: bernt@xxxxxxxxxxx