Re: Opdatering af kerne .. newbie in trouble :-)

In <b0sbe9$2k4$1@xxxxxxxxxxxx> "Jens-Peter Vraa Jensen" <jp@xxxxxxxxxx> writes:

>make menuconfig og make dep kører færdig uden problemer, men make bzImage
>giver følgende output:

>[root@firewall linux-2.4.20]# make bzImage
>gcc -Wall -Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer -o
>scripts/split-include scripts/split-include.c
>In file included from /usr/include/bits/errno.h:25,
>                 from /usr/include/errno.h:36,
>                 from scripts/split-include.c:26:
>/usr/include/linux/errno.h:4: asm/errno.h: No such file or directory
>make: *** [scripts/split-include] Error 1

Hmm - at den fejler på split-include.c tyder på at du slet ikke
har det nødvendige udviklings-miljø installeret. Check at du har
glibc-devel pakken installeret - det er den, der bør indeholde
"errno.h" filen, som mangler her.

>Lidt søgen på Internettet afslørede at jeg skulle have gcc 2.96.xx (mener
>jeg). Så vidt jeg kan se, har jeg gcc 2.91.66 installeret. Hvordan finder
>man forresten ud af det nemmest? (Jeg brugte locate gcc og så at gcc lå
>under /usr/lib/gcc-lib/i386-redhat-linux/egcs-2.91.66/ :-))

Kravet til 2.4 kernen er officielt "gcc 2.95.3" - du kan se hvad du
har med "gcc -v"

egcs er efterhånden temmelig gammel - jeg er ikke helt sikker på at
den vil oversætte 2.4.20 korrekt.

Hvis du alligevel skal ud i at opgradere hele udviklings-miljøet, er
det nok ved at være derhenne at du skal overveje en fuld opgradering
af din maskine til en nyere udgave af din distribution.
--
"Hun svarede jo ikke på spørgsmålet!!" - Kristian Vilmann

Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>