/dev/hdc:
 multcount    = 16 (on)
 IO_support   =  0 (default 16-bit)
 unmaskirq    =  0 (off)
 using_dma    =  1 (on)
 keepsettings =  0 (off)
 readonly     =  0 (off)
 readahead    =  8 (on)
 geometry     = 232581/16/63, sectors = 234441648, start = 0

En af diskene i RAID'et (de er alle ens - bemærk, jeg har foretaget
hastighedstest på RAID'et...ingen problemer, og DMA er slået til)

> ethtool eth0 eller mii-tool eth0 # kommer an på hvad driveren
> bruger.
(ethtool)
Settings for eth0:
        Supported ports: [ TP ]
        Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
                                1000baseT/Full
        Supports auto-negotiation: Yes
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
                                1000baseT/Full
        Advertised auto-negotiation: Yes
        Speed: 1000Mb/s
        Duplex: Full
        Port: Twisted Pair
        PHYAD: 0
        Transceiver: internal
        Auto-negotiation: on
        Supports Wake-on: pumbg
        Wake-on: d
        Link detected: yes

> Flowcontrole setting på switchen, linux og windows kassen.
Switchen er ikke manageable. Har du hint til hvor man chekker det på
henholdsvis Linux og Windows?
Og har det en betydning? Jeg kan trods alt flytte 75 MB/s med netperf.

> Duplex mode på switchen, linux og windows kassen.
Der er full duplex hele vejen.

Windows boxen er koblet på en 3Com Gigabit switch. Fra den går der
kobber til en switch, hvor kun to huller bliver brugt (mediekonverter
til fiber). Fiberen løber så en 100-200 m og bliver følgende af en
switch magen til, konverteret tilbage til kobber som så løber direkte
ind i Linux boxen.

--
regards
Anders Thorsby