Re: Hvordan kommer jeg fra OOo .sxw til .pdf?

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
Jon Svejgaard <jon@xxxxxx> writes:

Herefter vælger du den som printer fra OO, når du vil udskrive dine
dokumenter, og vælger at gemme som en pdf fil.

Er der nogen der har fundet ud af at kalde OO fra et script, og gøre
dette automatisk?

Det kommer an på din Linux-distribution og på, hvilken desktop, du
bruger, hvor store armbevægelser, der skal til.

Dvs du ahr et script som kalder OO, gemmer dokumentet som PDF, og
returnerer uden menneskelig indblanden?
Nej, det må jeg tilstå, det har jeg ikke. Jeg har defineret en printer som jeg forklarede tidligere, og når jeg vil producere et PDF dokument, starter jeg Oo, loader dokumentet og vælger print... på ægte "Windows-manér". I printfunktionen vælger jeg så PDF printeren og angiver hvilken fil der skal være output.

Faktisk aner jeg ikke om man kan gøre det hele fra et script, men det ville jeg nu tro. Noget a la:
"soffice -print dokument -printer PDF --outputfile xxx.pdf" (rent gæt)

Forsker lige lidt i det

MVH
--
Jon Svejgaard