SNMP - problemer med MIB filer ....

Hej

 Jeg har smidt Net-SNMP 5.0.7 på en maskine, og har hældt lidt MIB filer ind
som skulle forbedre letlæseligheden fra Cisco's PIX Firewall..

Laver jeg en SNMP Get på .1.3.6.1.4.1.9.9.109.1.1.1.1.5.1 for at få CPU
load'en, så får jeg:

Unexpected index type: 7 cpmCPUTotalIndex 1
CISCO-PROCESS-MIB::cpmCPUTotal5min.1 = Gauge32: 0

I MIB-filen er den vist sat som Gauge - men PIX'en returnerer Gauge32. Dette
volder mig så nogle problemer i Nagios, da snmpget kommandoen ikke
returnerer 0. Jeg har til Nagios Plugins fået at vide:

Either use -m "" or get an "correct relative to
implementation" MIB file.

Jeg er ikke stemt for at skulle bruge -m "" som parameter - så skal jeg vel
til at rette i MIB filen i stedet for ??

Jeg formoder, at

 CpmCPUTotalEntry ::= SEQUENCE {
    cpmCPUTotalIndex Gauge,
    cpmCPUTotalPhysicalIndex EntPhysicalIndexOrZero,
    cpmCPUTotal5sec Gauge,
    cpmCPUTotal1min Gauge,
    cpmCPUTotal5min Gauge,
    cpmCPUTotal5secRev Gauge,
    cpmCPUTotal1minRev Gauge,
    cpmCPUTotal5minRev Gauge
    }

skal rettes til:

CpmCPUTotalEntry ::= SEQUENCE {
    cpmCPUTotalIndex Gauge,
    cpmCPUTotalPhysicalIndex EntPhysicalIndexOrZero,
    cpmCPUTotal5sec Gauge32,
    cpmCPUTotal1min Gauge32,
    cpmCPUTotal5min Gauge32,
    cpmCPUTotal5secRev Gauge,
    cpmCPUTotal1minRev Gauge,
    cpmCPUTotal5minRev Gauge
    }

men hvad med de definitioner, hvor der står (f.eks):

cpmCPUTotal5sec OBJECT-TYPE
    SYNTAX Gauge(1..100)
    ACCESS read-only
    STATUS deprecated
    DESCRIPTION
        "The overall CPU busy percentage in the last 5 second
        period. This object obsoletes the busyPer object from
        the OLD-CISCO-SYSTEM-MIB. This object is deprecated
        by cpmCPUTotal5secRev which has the changed range of
        value (0..100)."
    ::= { cpmCPUTotalEntry 3 }

Mvh.

/Brian