Re: LDAP problemer

Anders Bruun Olsen wrote:

> On Tue, Jan 28, 2003 at 03:00:49PM +0100, Anders Bruun Olsen wrote:
>
> [SNIP - langt og kedeligt ldap-problem indlæg]
>
> At lære at kigge config filerne ordentligt igennem Anders!
>
> backend dir'et var angivet til et forkert dir i slapd.conf, nu får jeg
> ikke længere den fejl, nu er det:
>
> drzero@elmer ispman-0.9.7 $ ldapadd -x -D "cn=Anders Bruun Olsen,
> o=skumleren.net" -W -f tmp/ldif/ispman.ldif
> Enter LDAP Password:
> adding new entry "o=skumleren.net"
>
> adding new entry "ou=admins, o=skumleren.net"
> ldap_add: Object class violation
> [...]

brugen af o=skumleren.net er den gamle syntaks. Prøv at lave din database
som dc=skumleren,dc=dk.
Hvis du har en form for organisation på et lavere niveau så sætter man det
gerne på med ou.
f.eks. ou=folk,dc=skumleren,dc=dk. Så din dn vil så blive
dn: cn=Anders Bruun Olsen,ou=folk,dc=skumleren,dc=dk

Istedetfor at bruge cn i din dn så vil jeg forslå at du bruger
uid=<brugernavn>.

Et tænkt træ kunne se sådanne her ud
dk                      dc

skumleren               dc