Re: Mail adgang og upload af filer

Hans Christian Studt wrote:
Hej,

Jeg har netadgang via et netværk hvor det ser ud til at jeg ikke kan bruge mail (POP3) eller FTP til upload.

MAIL
Jeg vil gerne kunne hente mail fra post10.tele.dk hos TDC (ikke webmail) til min Mozilla mail klient (og slette fra server).

Upload
Jeg vil gerne kunne upload filer til f.eks. ftp.studt.dk (FreeBSD).

Er der nogen alternative metoder man kan anvende ???

Det er jo et meget bredt spørgsmål. Det bør nok indsnævres lidt ved beskrivelse af, HVORFOR du ikke kan anvende disse services.

- manglende software?
- blokering i firewall?
- andet?

årsagen vil typisk også indikere løsningen.

Det vil nok også være rart at vide, hvor store rettigheder, du har til at råde over det netværk, du sidder på, eller om der er nogen, som fungerer som administrator på det, og om vedkommende er "til at tale med", ligesom teknologien på nettet (Linux/Novell/Windows) kan være relevant.

MVH
--
Jon Svejgaard
mail: jon@xxxxxx               | DENMARK