Re: Segmentation Fault ved reboot/halt

On Thu, Jan 30, 2003 at 02:43:53PM +0100, Frank Nørvig wrote:
> Hejsa,
>
> Vi har netop fået et par nye servere som har følgende specifikationer:
> Bundkort: Intel SE7500 CW2
> CPU: 2 x Intel Pentium 4 Xeon 2,4 MHz
> Ram: 1024MB
> HD: Intel SCSI Raid5
>
> Vi har forsøgt at installere både SuSE 8.1 og RedHat 8.0, men har en del
> problemer:

Jeg har rodet med nogle maskiner baseret på et lidt nyere motherboard,
SE7500WV2, og har dem oppe og køre med RedHat 7.3, med en 2.4.20 kerne.

> Når Linux booter, crasher maskinen inden kernel er helt indlæst uden nogen
> umiddelbar fejlbesked. Vi kan dog få den startet helt op ved at lave en
> "acpi=off" som kernel-option.

Generelt kan man aldrig være 100% sikker på at apm/apci tingene kører helt
stabilt, så hold dig fra det på kritiske systemer. Men det burde køre når du
slår de ting fra - prøv også at slå dem fra i bios'en.

> Er der nogen her, der har erfaringer med dette? Evt. som kan fortælle mig om
> det er bundkortet og CPU'erne der ikke er fuldt understøttet?

De eneste problemer jeg har haft, et at kernen kun vil bruge den første cpu
til at behandle interrupts, og den elendige promise ide raid controller der
sidder på bundkortet, men ellers kører tingene fint.

MVH David