Re: RH7.3 + AHA 1515/1505

On Fri, Jan 31, 2003 at 09:41:37 +0100, Kenneth Due wrote:

> Jeg har en RH 7.3 installeret på en WS
> Nu kunne jeg godt tænke mig at få den adaptec controller til at virke,
> sammen med maskinen
> Det er en Adaptec AHA1515, og den melder sig under (bios)opstart som en
> AIC6360.

Er det et gammelt ISA non-PnP kort ?
søg evt. lidt på google:

http://www.linux.org/docs/ldp/howto/Hardware-HOWTO/scsi.html
http://web.gnu.walfield.org/mail-archive/linux-scsi/2000-January/0118.html
http://gul.ime.usp.br/Docs/docs/HOWTO/other-formats/html/HOWTO-INDEX-html/Hardware-HO

> Kan det virkeligt passe at en Windows 98, kan finde controlleren (og
> enhederne)
> og en linux ikke kan ?

Adaptec har sikkert selv lavet windows driveren og solgt
kortet som "billig SCSI kort" til windows, så derfor skal det
virke med windows.

Om linux driveren virker er afhængig af mange andre ting,
bla. at nogen har lavet/tilpasset driveren.
Det gør det så ikke bedre hvis producenten laver 117 variationer
af samme model men med andet hardware ;(
De sider jeg har fundet fortæller at 1515 er en aha152x kompatibel.
(men derfor kan adaptec godt have lavet aha1515 modeller
 der ikke er kompatible, man ved jo aldrig...)

Er det et gammel ISA kort så skal man manuelt
angive parametre til IRQ mv. på linux driveren,
og så burde kortet kunne komme til at virke.

--
mvh Frank Damgaard  |