Re: RH7.3 + AHA 1515/1505

On Fri, Jan 31, 2003 at 10:40:47 +0100, Kenneth Due wrote:

> Det er nogenlunde det jeg er nået frem til -
> Noget med insmod aha152x.o - men hvordan sætter jeg manuelt IO/IRQ osv. ?

Hvis ikke parametre er ændret for meget i nye kerner
så giver søgning i sslug's postarkiv bla.:

bla. http://www.sslug.dk/emailarkiv/teknik/2001_05/msg00209.html
http://www.sslug.dk/emailarkiv/novice/1999_05/msg00002.html

Manuelt når du loader modulet bør du kunne  teste med

modprobe aha152x aha152x=0x340,9,7   # erstat værdier med korrekte

fjerne modulet igen med "modprobe -r aha152x"

Når du har fundet noget der virker kan du tilføje
til /etc/modules.conf med egne værdier:

alias aha152x aha152x=0x0140,11,7

PS.
brug modprobe fremfor insmod