Re: IrDA kontakt med Linux

On Sunday 02 February 2003 16:09, Frank Damgaard
(frank_sslug1@xxxxxxxxxxxxxxxxx) wrote in
<20030202160944.A15221@xxxxxxxxx>:

> På www.linuxtv.org er der link videre til byggeprojekter
> med en speciel IR modtager som kan programmeres til
> at virke med alle fjernbetjeninger. (dippeduten tilsluttes
> serielporten)
>
> Hvordan Hauppage virker må afhænge af om interfacet er dokumenteret
> om man kan lave en driver.
>
> PS.
> Det er vist ikke IRDA i hauppage, da IRDA  er noget helt andet.....
> (der findes dog IRDA adaptere til serielport, USB mv.)

OK.

Lige for at være helt sikker inden jeg går i gang:
Der sker ikke nogen omsætning af signalet i en sådan IR-til-seriel adapter,
vel?
Lige nu anvender den program-suite, jeg skal bruge, porten /dev/ttyS0. Det
skulle jeg kunne lade uændret med en IR-til-seriel adapter sat på, ikke
sandt?

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List