Re: Problemer med internet access

Ask Holme wrote:

> Det vil jeg gerne have du uddyber nærmere, hvis man ikke har openrelay
> og har fået en eller anden ptr fra sin isp så kan jeg ikke se forskellen
> på min og min isp's smtp.

Jeg havde samme opfattelse - efter sikkerhedsforedrag på NBI (mener jeg) -
fik vi fortalt om "port 25 blocking". Altså at alle netblokke brugt af
ISP'ere til dial-up/ADSL automatisk var black-holed, da de var alt for nemme
at misbruge - (næsten) gratis oprettelse, ingen andre sanktioner end at
lukke konto, bruger måske anonym/forfalsket.
ISP's egen smtp-server kan de derimod stå inde for (no relaying osv.) - og
vel også faste opkoblinger af erhvervsmæssig art - hvad har i (Niels, Jon,
Ask) ?

Best regards
Preben
--