Re: Woody Debian - X og kerne spg.

On Mon, 3 Feb 2003, Jon Bendtsen wrote:

> uha, det er ikke så godt.

Naa - det var ok (men ikke nemt). Harddisk ind i en
laptop. Installer den som /dev/hda. Ret /etc/fstab og
/etc/lilo.conf (/dev/hda->/dev/hdc) Kør lilo.
Ind med harddisk i OpenBrick - reboot.
I Openbrick maskinen er harddisken /dev/hdc :)

Det virkede fint - dog skulle jeg så rette
netværksdrivere til i hånden. Findes der noget
Debianværktøj til at detektere netgrej - lidt mere
automagisk?

> du compiler det ind i kernen, og så vælger du X driver fb.

Jeg prøver.

> måske vesa er et bedre bud ?

Du har måske ret - det må prøves,

> Fordi 2.4 kom for sent til at rigtigt nå at komme med i
> woody. Du kan dog installere med bf24, eller bare som
> nu hvor du er i gang,
> apt-get install kernel-image
> og vælge et 2.4

> apt-get install kernel-image

Fint - hvad er bf24?

Peter Toft, Ph.D. [pto@xxxxxxxx] http://pto.linux.dk

http://LinuxForum.dk - Årets bedste Linux og
BSD konference kommer 1. marts 2003 i Symbion.