MySQL ignorerer indstillinger i my.cnf...

God dag,

når man har puttet en parameter i /etc/my.cnf og har gemt filen, skal
man så gøre noget specielt for at den nye parameter træder i kraft?

Det er følgende jeg forsøger:

[mysql]
skip-column-names

Men det virker ikke (det skal fjerne kolonnenavnenen fra uddata, så
kun feltværdierne vises).
Andre parametre jeg forsøger virker heller ikke. F.eks. user=johnny

Vi skal bruge mysql sådan:

mysql < skript.sql

Selvom jeg har angivet parameteren i my.cnf får jeg alligevel
kolonnenavnene smidt i nakken som første linje af uddata.

Det virker når jeg giver parameteren på kommandolinjen:

mysql --skip-column-names < skript.sql

Men vi skal bruge den parameter som standard uden at den skal angives
på kommandolinjen. Og så var det at jeg troede at my.cnf var
løsningen.

Jeg bruger SuSE Linux 8.1 Professional, og det er MySQL 3.23.52 fra
SuSE-CDerne.

Er der nogen der har nogle ideer?

Hilsen Johnny :o)

Follow ups