Re: �_FS_til_linux der kan klare at mounte et korrupteret FS read-only

> nej, det er ikke det der er problemet. snapshots er
> en funktion
> af LVM, og det virker fint med ext2/3 og alle andre
> FS, bare det
> er unmounted først. Jeg skal så bare have et FS der
> kan klare det
> mounted.

OK, nu forstår jeg så hvad det er du spørger om.
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig for jeg har ikke
forstand på LVM og hvilke FS det virker bedst med.

Måske var det en ide at kontakte dem der sidder på
udviklingen af LVM direkte ? Det lyder som et problem
med snapshots i LVM eller måske (gys) en bevidst
designbeslutning hos udviklerne af LVM der forhindrer
snapshots af mountede filsystemer ? Det svarer vel til
online-backup af databaser og det fik f.ex. Oracle
først for et par år siden.

Mvh

-- Jan