Re: Anbefaling til ny maskine.

----- Original Message -----
From: "Mogens Jæger" <mogensjaeger@xxxxxxxxxx>
To: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sent: Sunday, February 09, 2003 11:10 PM
Subject: [TEKNIK] Anbefaling til ny maskine.

> Hej
> Jeg er ved at 'planlægge' min 'nye' supercomputer, hvor hjertet bliver
> en dual Athlon Thoroughbred MP 2200+ - så meget ligger fast.
> Jeg har så været ved at undersøge for/imod RAID.
> Jeg er egentlig ikke bange for at rende ind i problemer (de kan løses),
> hvis det tjener et formål, så mit spørgsmål er, kan det 'betale sig' at
> anskaffe to 60 Gb diske i stedet for en 120 Gb (IDE), og så køre med
> hardware RAID? eller er hastigheds gevinsten for lille i forhold til
> 'bøvlet'.
> [...]

Hva med å kjøpe et almindelig hovedkort til 1500 kroner med 1 CPU?

Det sure med supercomputere er at 12 måneder senere så er
det en ganske almindelig budgetcomputer.
Etter 18 måneder så har pensjonistene kjappere computere.

Hva med å bygge en almindelig Athlon XP 2000 nå og spare pengene slik at du kan kjøpe
en enda kjappere maskin om 12 til 18 måneder?
Da har du ikke bare en kjapp maskin, men 2 maskiner - det er driftsikkert det.

Eller - Danmark er stort sett ett flatt land - drar du hver dag til Dovre med campingvogn på slep?
Har du virkelig så god bruk for en 7 liter motor med 440 hestekrefter?
Eller er du bedre tjent med en Opel med 170 hestekrefter og nok lommepenger til at
du kan ta inn på hotell med din søde venninde?

Mvh
Jim Oksvold