RE: MySQL fejler

> Den er formentligt sat op til at nægte opkobling via en tcp socket.
> Virker til, at den kun besvarer opkald via unix socket, eller du
> ikke har korrekt reverse dns af dine computere
>
> Prøv at i første omgang at tilføje skip-name-resolve=1 (eller on
> eller true. Har lige glemt syntaksen) til filen /etc/my.cnf
>
> --
> Hilsen/Sincerely
> Michael Rasmussen

Det virkede ikke. Faktisk kunne MySQL slet ikke start op med den option. Jeg
prøvede både med '1', 'on', 'true' og 'yes'.
Jeg prøvede også i /etc/init.d/mysql at indsætte '--skip-name-resolve' som
option, men den ville stadig ikke starte.

Der kan godt connectes via TCP sockets. Jeg har prøvet fra en anden maskine
i DMZ'en (med ip 92.168.129.2) og det virkede.

mysql> select Host, User from user where User='comback';
+-----------------------+---------+
| Host                  | User    |
+-----------------------+---------+
| %                     | comback |    <- Alle hosts
| 192.168.129.2         | comback |    <- DMZ'maskinen som jeg godt kan
forbinde fra
| 192.168.129.3         | comback |    <- Serveren selv
| localhost             | comback |
| localhost.localdomain | comback |
5 rows in set (0.00 sec)

Og som sagt så kan jeg se en åben port med 'nmap' så jeg tror ikke at det er
et firewall problem.

By the way...det er /usr/bin/safe_mysqld der startes fra /etc/init.d/mysql
scriptet. Er det et problem ?
Serveren kører RedHat 8.0

Robert