Re: logitech keyboard

Søren Gade wrote:

> Hello Sslugger.
> Jeg har købt sådan et super keyboard med masser af genvejstaster af
> mærket
> logitech itouch. Er der en måde hvor man kan få linux ( KDE ) til
> at bruge disse taster.

Jo, det skulle jeg mene. I KDE kan jeg i hvert fald bruge mit MS Natural
Pros genvejstaster alle steder, hvor KDE-applikationer kan konfigureres til
at bruge en eller anden taste-kombination som "shortcut".
Jeg har ikke rigtigt gjort noget for at få det til at virke. I Control
Center->Keyboard Layout kan man ganske vist vælge "Enable keyboard
shortcuts" og derefter vælge mellem en række tastaturer (bla. mit og
Logitech Itouch) - men hos mig er det bare slået fra og virker altså fint
alligevel.
Det eneste specifikke for mit tastatur jeg kan finde er i XF86Config:

Section "InputDevice"
        Identifier  "Microsoft Natural Pro"
        Driver      "keyboard"
        Option      "XkbLayout" "dk"
        Option      "XkbModel" "microsoftpro"
EndSection

Håber det kan få dig igang.

Thomas

PS. Tag også et kig på xev, så du kan se om der er hul igennem til tasterne.